Better Academy

Kurs Cambridge - ścieżka egzaminacyjna

Angielski w biznesie

Kurs języka angielskiego ze ścieżką egzaminacyjną Cambridge Young Learners przygotowaliśmy z myślą o dzieciach, które już mają za sobą doświadczenia z językiem angielskim i bez problemu komunikują się z dorosłymi oraz rówieśnikami. Co więcej, zajęcia Fun and Play nie są już dla nich wystarczajaco atrakcyjne, ponieważ są oni już gotowi na kolejne wyzwanie językowe. I dlatego właśnie, z myślą o wyzwaniach językowych mamy do zaproponowania uczniom od 7 lat w górę ścieżkę akademicką związaną z międzynarodowymi egzaminami językowymi.

 

Czym są Testy Cambridge?

Testy Cambridge English Young Learners to wyjątkowe, międzynarodowe testy sprawdzające umiejętności językowe najmłodszych. Poruszają one tematykę bliską najmłodszym i skupiają się na rozwoju umiejętności słuchania, mówienia, czytania i pisania w języku angielskim.

Ich celem jest pokazanie uczniom, co już potrafią. Każde dziecko biorące udział w teście ma szansę zdobycia tzw. tarcz, których uzyskana liczba podana jest na certyfikacie i w bardzo przyjazny dla dziecka sposób pokazuje uzyskaną ocenę.

 

Poziomy

Egzaminy te oferują trzy poziomy zaawansowania języka Starters (Pre A1), Movers (A1) oraz Flyers (A2).  Poprzez kolorowe ilustracje oddające świat i zainteresowania dziecka oraz ciekawe zadania, w przyjazny sposób sprawdzają umiejętności językowe dzieci. Treści testów opierają się na prawdziwych sytuacjach życiowych bliskich najmłodszym uczniom. Co więcej, sprawdzane są umiejętności zrozumienia i przetworzenia usłyszanego tekstu, umiejetność czytania prostych słów, zdań i krótkich historyjek na poziomie wiedzy dziecka,  oraz  co najważniejsze, komunikacja w języku obcym. Komunikacja, która opiera się na rozmowie o świecie i zainteresowaniach dziecka. Bardzo często to pierwsze wydarzenie w życiu dziecka, kiedy mają okazję porozmawiać z kimś tylko i wyłącznie w języku obcym o sobie i otaczającym je świecie. Takie spotkania budują w dzieciach niesamowitą motywację do dalszej nauki.

 

Dlaczego międzynarodowe egzaminy dla najmłodszych?

Warto zauważyć, iż możliwość uzyskania międzynarodowego certyfikatu daje dzieciom poczucie sukcesu, a tym samym zachęca do dalszej nauki języka. Zazwyczaj taki zewnętrzny międzynarodowy egzamin językowy jest dla dzieci pierwszym doświadczeniem tego rodzaju i jest niezwykle ważne, aby było ono pozytywne i dało dziecku poczucie sukcesu. W przyszłości możemy liczyć, iż uczeń z większą pewnością siebie podejdzie do kolejnych egzaminów. W polskim systemie edukacji uczniowie są testowani na wszystkich etapach kształcenia, jednak egzamin ustny z języka angielskiego uczeń zdaje po raz pierwszy dopiero na maturze. Wierzymy dlatego, że warto zadbać o to, by dzieci miały okazję zdobywać swoje pierwsze doświadczenia wcześniej. Niesamowicie istotne jest aby odbywało się to w przyjaznym środowisku i znajomych dzieciom warunkach. Takie doświadczenia wzmacniają w dzieciach wiarę w siebie i własne umiejętności.  Nasze obserwacje pokazują, że tego rodzaju sukcesy budują u dzieci silną motywację do nauki, zaś pozytywny wynik międzynarodowego egzaminu jest również dla rodziców wiarygodną, zewnętrzną informacją zwrotną dotycząca postępów językowych ich dzieci.

Warto również wspomnieć, iż oprócz zajęć, szkoła oferuje chętnym uczniom dwa razy w roku próbne testy Cambridge przeprowadzone w formule egzaminacyjnej w celu zapoznania dzieci z formułą YLE Cambridge i sprawdzenia swoich sił.

Warsztaty filmowe

Prowadzone w języku angielskim warsztaty ukierunkowane są na poznanie i opanowanie konkretnego narzędzia filmowego, czyli jednej z aplikacji montażowych na smartfony i tablety.

Umożliwia ona podstawową rejestrację i montaż filmów (lub teledysków czy innych utworów audiowizualnych). Jej zawrotna w ostatnim czasie kariera polega na powszechnej dostępności oraz prostocie obsługi, które umożliwią realizację nadrzędnego celu warsztatu, czyli zainspirowania młodzieży do samodzielnej twórczości.

Uczestnicy warsztatu wylosują jedno słowo, określające jakiś przedmiot, rekwizyt, dialog lub zdjęcie i wokół tych tematów zachęceni zostaną do skonstruowania utworu filmowego: teledysku z użyciem ulubionego utworu, krótkiej sceny dialogowej lub awangardowego eseju filmowego.

Dowolność formy jest zamierzona i wynika z filozofii tworzenia z pasji, z zainteresowań i z potrzeby opowiedzenia historii, które sami wybieramy.

Ramowy plan pracy:

1. Team building

2. Prezentacja prowadzących

3. Prezentacja dwóch-trzech przykładów krótkich form filmowych zrealizowanych przy pomocy telefonicznej aplikacji wraz z ich omówieniem.

4. Podział grupy na dwie podgrupy

5. Losowanie tematów

6. Realizacja zdjęć

7. Prezentacja i krótkie omówienie powstałych prac w całej grupie

8. Ewaluacja warsztatu wraz z uczestnikami

Warsztat ma charakter wprowadzający. Stanowi dobry punkt wyjścia do kolejnych, pogłębionych i bardziej szczegółowych warsztatów tematycznych: scenariopisarskich, scenopisowych (storyboard), montażowych, pracy z dźwiękiem na planie, warsztatu aktorskiego, pracy z kamerą i optyką, warsztat światła (prowadzony przez mistrzów oświetlenia), montażu, postprodukcji (korekty koloru i udźwiękowienia – reżyserii dźwięku), aż po warsztat z podstaw publikacji i promocji utworów audiowizualnych.

 Anna : scenarzystka i reżyserka, absolwentka Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi oraz Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim; stypendystka Freie Universitaet w Berlinie oraz programu CineNomadSchool (współpraca szkół filmowych z Polski, Francji, Nigerii, Beninu i Burkina Faso). W styczniu 2020 powstał jej dyplomowy film fabularny pt. Ostatnie Śniegi. Autorka dokumentalnych i fabularnych filmów krótkometrażowych (m.in. To byłoby coś pięknego, Planeta Ziemia); w przeszłości związana z krakowską społeczną rozgłośnią radiową “radiofonia”, gdzie prowadziła cykl audycji społeczno-kulturalnych; felietonistka miesięcznika Pismo, Magazyn opinii, laureatka stypendium artystycznego Miasta Stołecznego Warszawy

 

Informacje ogólne:

  • Wiek

    9+

  • Język

    Angielski/ polski (do ustalenia)

  • Czas trwania

    2,5h

  • Grupa

    Grupa 9 uczniów - 1 nauczyciel

  • Cena

    Do ustalenia

  • Wymagania

    posiadanie smartfonów z systemem Android lub iPhonów.

ul. Bukowińska 21/25,
02-703 Warszawa

503 302 245